Ana SayfaSiyasetÇamlıca Kulesi açıldı

Featured Artist

Kaleb Black

Painter

Kaleb started this adventure 7 years ago, when there was no real voice protecting the environment. His masterpieces promote saving the Earth.

Çamlıca Kulesi açıldı

İstanbullulara, mega kenti, panoramik olarak izleme imkanı sunacak olan, deniz düzeyinden 587 metre yüksekliği ile İstanbul’un ve Avrupa’nın en yüksek yapısı unvanını taşıyan Çamlıca Kulesi, çağ açan fethin 568’inci yıldönümünde, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete açıldı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Çamlıca Kulesi Açılış Töreni’nde konuştu.

Açıklamadan öne çıkan başlıklar şöyle:

Kentimize yeni bir hoşluk katacağına inandığım kentimizin değerli bir sembolü olan Çamlıca verici tesisimizi resmen hizmete açmak üzere bir ortadayız. Güzel uğurlu olmasını diliyorum. Dün Taksim Camii’ni açmıştık bugün buranın açılışını gerçekleştiriyoruz. Yalnızca ülkemizde değil tüm dünyada örnek teşkil edecek bu projeyi muvaffakiyetle hayata geçirmiş olduk.

Bu proje üzerinde Binali Beyefendi kardeşimle uzun müddet durduk ve hayata geçirmiş olduk. Yüz kadar radyonun buradan ortak yayın yapması bizim başka bir başarımız oldu. İrtibat yayını faaliyetinde Çamlıca’da imaj kirliliğine de son verdik. Bunu öteki vilayetlerimizde de planlıyoruz. Kim çevreci işte bu ortada. AK Parti çevreciliğin ispatını yatırımlarla ortaya koymuş partidir.

Çevrecilik lafla olmuyor ispata bedenle olur. Milyonlarca ağacı biz ülkemizin dört bir yanına diktik. Teröristler yaktı biz yine diktik. Çanakkale’de de emsal bir yapıtın inşası kıymetli bir adımdır. Bu yapıtı sembol yapıtlardan biri olarak görüyorum. Ünlü düşünür Lamartine’in “Dünyaya son bir sefer bakacak olsam, Çamlıca Zirvesi’nden bakardım” kelamını hatırlamamız gerekir.

587 metre yüksekliğinde bu kule İstanbul’un en yüksek yapısı olmuştur. 100 radyonun yayını birbirine karışmadan yapılacaktır. Tüm kurumlarımızı, yüklenici firmayı, emek verenleri yürekten tebrik ediyorum. Kulemizdeki seyir katlarından ve restoranlardan şiirleri ve müzikleri terennüm edecek konuklara keyifli vakitler diliyorum.

İstanbul bu hoş coğrafyanın adeta kalbi pozisyonundadır. Anadolu’da yaşayan her vatandaşımızın burası ile irtibatı vardır. 81 ilin bayraktarlığını yapan bir kenttir İstanbul. Nüfusu ülkenin beşte biri, yatırımları Türkiye’nin üçte biridir. Deniziyle, boğazıyla, köprüleriyle, tünelleriyle, camileriyle üç büyük imparatorluğa başşehirlik yapmış kenttir İstanbul.

KANAL İSTANBUL MUŞTUSU

İnşallah Haziran ayının son haftasında Kanal İstanbul’un temelini atıyoruz. Kanal İstanbul’un üzerinde 6 köprü göreceksiniz ve bunun etrafında iki kent inşa edeceğiz ve o malum tipler, “Ya bunlar bunu nereden çıkardı” diyecekler. İstanbul’un değerini çok güzel bilmeliyiz. Bu kent geçmişte çok yıpratıldı.

Biz Ümraniye çöplüğünün patlamasıyla 39 vatandaşın vefatına şahit olan bir idare değildik. Onlar çöpleri patlattı biz tekrar inşa ettik. İstanbul’da hiçbir ögesi ihmal etmeden eserlerimizle yeni baştan inşa ettik. Getirilen her hizmeti takip ettik. İstanbul’a yapılan her hizmetin Türkiye’nin tamamına yapıldığı şuuruyla hareket ettik.

Dünyanın en büyüklerinden olan İstanbul Havalimanı yalnızca İstanbul’a mı hizmet veriyor. Kuzey Anadolu Otoyolu yalnızca İstanbul’a mı hizmet veriyor. Bu kente kalpten gelen bir sevda ile bağlanmak gerekiyor.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here