Ana SayfaSiyasetCumhurbaşkanı Erdoğan: Türkiye tarihinde ilk kez bir NATO ülkesine İHA ihraç edecek
spot_img

Benzer Haberler

Featured Artist

Kaleb Black

Painter

Kaleb started this adventure 7 years ago, when there was no real voice protecting the environment. His masterpieces promote saving the Earth.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Polonya Cumhurbaşkanı Duda ile mutabakatların imza merasimini sonrası ortak basın toplantısında açıklamalarda bulundu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:

Stratejik ortağımız Polonya ile ilgilerimiz asırlar öncesine dayanıyor.

Münasebetlerimizi tüm taraflarıyla ele aldık. Türkiye-Polonya ortasındaki iş birliği imkanlarını istişare ettik.

İki ülke ortasındaki 6.5 milyar dolarlık ticaret hacmini 10 milyar dolara ulaştırmayı hedefliyoruz.

Bu yılın birinci çeyreği prestijiyle 2 milyar doları aşmış bulunuyoruz. Müteahhitlik şirketlerimiz toplamda 4 milyar dolar fiyatında 50’ye yakın proje üstlendiler. Firmalarımız Polonya’nın altyapılarına katkı sunmayı sürdürecek.

Savunma sanayiinde Polonya ile kökleri İkinci Dünya Savaşı’na giden güçlü bağlantılarımız mevcuttur.

Son 19 yılda attığımız adımlarla yılların ihmallerini gidermekle kalmadık, birebir vakitte ülkemizi devler ligine taşıdık. Kendi savaş gemisini yapabilen ve idame edebilen sayılı ülkeler ortasındayız.

Türkiye tarihinde bir birinci

İHA’larda dünyanın en yeterlisi üç, dört ülkesinden birisiyiz. Bu deneyimlerimizi NATO müttefikimiz Polonya ile paylaşmaktan memnunluk duyuyoruz. Türkiye tarihinde birinci defa NATO ülkesine İHA ihraç edecektir. Bu alandaki iş birlikleri önümüzdeki periyotta de artacak. Polonya ile ikili ilgilerimizin gelişmesi halklarımızı da birbirine yakınlaştırıyor.

Polonyalı konuklarımız tatillerini Türkiye’de gönül rahatlığıyla geçirebilirler. Polonya AB üyelik sürecimizi destekleyen, vizyonu geniş bir ülkedir.

NATO Geliştirilmiş Hava Polisliği Misyonu kapsamında, F-16 uçaklarımızı yakında Polonya’ya göndereceğiz.

Polonya’nın, NATO’nun Türkiye’ye uyarlanmış garanti önlemleri kapsamında İncirlik Üssü’müze deniz karakol uçağı ve askeri misyon göndermesini memnuniyetle karşılıyoruz.

Polonya Cumhurbaşkanı Duda ise şu tabirleri kullandı:

Türkiye gelişim bu ziyareti gerçekleştirmem, ayrıyeten 2017 yılındaki ziyaretiniz için teşekkür etmek istiyorum. Aslında benim için bir başlangıçtır.

Yeni memleketler arası politikayı açtırmış bulunuyor. Umarım ki milletlerarası siyasete dönmüş bulunmaktayız. Tekrar karşılıklı görüşebileceğimiz duruma geleceğimize inanıyorum.

Bizi davet ettiğiniz için teşekkür ediyorum. Temsilcilerimizin görüşmesi için de teşekkür ediyorum. Çift taraflı mutabakatların imzalanması çok değerlidir. Bu mukaveleler saklı bilgiler, Ulusal Savunmada kullanılmasında, tıpkı vakitte ulusal savunmada kullanılan silahların satın alınmasında.

Bence en kıymetli katiyetle turizm alanında imzaladığımız kontrattır. Polonya’da bir sürü insan bir tatili hayal ediyor. 2020 yılında salgından ötürü tatillerini ertelediler.Bu mukavele ile bu sene bu gerçekleşecek. Tahminen PCR testi ile turistlerin Türkiye’ye girebilmesi hatta test konusunda ayrıntıları sizinle konuşmuştuk. Lakin en değerlisi NATO tepesinden evvel sizinle konuşmamız olmuştu. Ukrayna’nın problemini, Kırım işgalinden bahsetmiştik.

Suriye ve Libya’daki durumlardan da bahsetmiştik. Aslında dünyada barış yollarını nasıl gerçekleştiririz bundan bahsetmiştik. Yarın İncirlikte bulunan Polonyalı askerleri ziyaret edeceğim. Hatta yıllardır Polonya’da Türk askerlerin bulunmasından ötürü sayın Cumhurbaşkanına teşekkür ettim.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here